پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182965
تاخيري ۶ روزه در واريز يارانه شهريور
تاریخ انتشار : 1394/06/26 09:52:32
نمایش : 1757
پروژه يارانه نقدي که در ۲۸ آذرماه ۸۹ کليد خورد امروز به دليل عدم تامين منابع مالي به تعبير دولتي‌ها تبديل به مصيبت عظما و عذاب اليم شده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، يارانه نقدي که يکي از پرحاشيه‌ترين اخبار اقتصادي کشور است اين ماه نيز در واريز با دو روز تاخير نسبت به ماه قبل و ۶ روز تاخير نسبت به سنوات قبل مواجه شده است.

بر اين اساس؛ پروژه يارانه نقدي که در ۲۸ آذرماه ۸۹ کليد خورد امروز به دليل عدم تامين منابع مالي به تعبير دولتي ها تبديل به مصيبت عظما و عذاب اليم شده است.

عذاب اليمي که ماهانه ۳۴۰۰ ميليارد تومان براي دلت هزينه داشته که به گفته کارشناسان و بيشتر نمايندگان مجلس مي‌توانست در امور زيربنايي و اشتغال‌زايي به کار گرفته شود.

يکي از کارشناسان اقتصادي در اين زمينه مي‌گويد: هم اکنون يارانه ۴۵.۵۰۰ توماني در حد ۱۲ هزار تومان راي مردم ارزش دارد که آنهم صرفا براي پرداخت قبوض خدماتي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

مرتضوي ادامه مي‌دهد: دولت بايد هرچه سريعتر در ساماندهي يارانه نقدي اقدامات لازم را انجام دهد و افراد غيرنيازمند را از اين فرآيند حذف کند.

وي با بيان اينکه مشکلات اقتصادي مردم با توزيع پول نقد حل نمي‌شود، مي‌گويد: در واقع زماني که تورم کشور دو رقمي است و نرخ سود بانکي ۲۰ درصد است توزيع پول براي رفاه اجتماعي اهداف ديگري غير از سعادت مردم را دنبال مي‌کند، دولت اگر در پي سعادت مردم است بايد به فکر ايجاد اشتغال و افزايش توليد ناخالص ملي باشد.

بر اين اساس؛ طبق بودجه ۹۴ سقف اعباريارانه نقدي از ۴۲ هزار ميليارد تومان به ۳۹ هزار ميليارد تومان کاهش يافت که اين کاهش اعتبار خبر از حذف ۶ ميليون يارانه بگير طي سال جاري مي‌داد.

دولت نيز طبق اعلام ضرورت حذف يارانه بگيران، طي ۵ ماهه ابتدايي سال ۲ ميليون نفر را از ليست يارانه بگيران خارج و در اين راستا سامانه yaraneh۱۰.ir را براي ثبت و رسيدگي به اعتراض حذف شدگان راه اندازي کرد.

البته حذف افراد پردرآمد به معناي اتمام دوره يارانه نقدي نيست و همانگونه که در سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري براي برنامه ششم ذکر شده يارانه ادامه خواهد داشت.

سخنگوي دولت در اين خصوص با بيان اينکه قانون هدفمندي يارانه‌ها در سال ۹۵ دنبال مي‌شود، گفته است: هر چند در قانون هدفمندي يارانه‌ها يک دوره ۵ ساله تا پايان برنامه پنجم براي تعديل نرخ‌ها و اجراي قيمت حامل‌ها تعيين شده بود، اما از آنجا که در سياست‌هاي کلي ابلاغي مقام معظم رهبري در برنامه ششم توسعه پيگيري هدفمندي يارانه‌ها با هدف حمايت از بخش توليد و تأمين اجتماعي وجود داشت، در قانون بودجه ۹۵ دولت همچنان قانون هدفمندي يارانه‌ها را اجرا مي‌کند.


مرجع : باشگاه خبرنگاران
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html